Design Thinking cursussen


Basiscursus Design Thinking

Tijdens deze cursus krijg je in 1 dag alle basisprincipes van Design Thinking mee. Je maakt je de Dubbele Diamant en de 4 D's van Design Thinking eigen, maar ook meer diepgaande principes als de CIMO-logica en allerlei tools om op een meer ontwerpgerichte manier aan de slag te gaan. Tijdens deze cursus verankeren we de wetenschappelijke grondslag achter Design Thinking stevig met de praktijk. Na deze cursus mag je jezelf een Design Thinker noemen en ben je klaar om met deze methodiek aan de slag te gaan. 

 

Datum: 27 november 2020

Plaats: Tilburg

Duur: 1 dag 

 

Kosten: €350 inclusief lunch, trainingsmaterialen en het boek 'Marketing Design met Customer Journey Mapping', exclusief BTW (21%).

 

Wat deelnemers zeggen over deze cursus: "Kwalitatief goede informatie, duidelijke structuur, heldere uitleg en veel praktische handvaten om zelf te kunnen toepassen".


Workshop Design thinking met customer journey mapping

Customer Journey Mapping, bijna iedereen heeft ervan gehoord maar bijna niemand weet hoe hij het goed moet uitvoeren. Tijdens deze workshop leer je wat Customer Journey Mapping is en hoe je dit snel en effectief in de praktijk kunt toepassen. Ook leer je hoe je door middel van gap-analyses de belangrijkste pijnpunten kunt aantonen. Maar daar stopt het niet. Vervolgens leren we je hoe je door middel van design thinking oplossingen voor die pijnpunten kan ontwerpen. Na deze enerverende workshop van een dag heb je je alle stappen en bijbehorende tools van het Marketing Design Model, waarin Customer Journey Mapping en Design Thinking worden geïntegreerd, eigen gemaakt en kun je voor jouw organisatie direct aan de slag!

 

 

Datum: 26 maart 2021

Plaats: Tilburg

Duur: 1 dag

 

Kosten: €350, inclusief trainingsmaterialen, een set 'Touchpoint-analysekaarten' en het boek 'Marketing Design met Customer Journey Mapping', exclusief BTW (21%).

 

Wat deelnemers zeggen over deze workshop: "Het Marketing Design Model is praktisch en diepgaand tegelijkertijd en vormt een fantastisch hulpmiddel. Inspirerend om marketing en design zo met elkaar te verbinden, een eye-opener."


Workshop Design Thinking met impact

Iedere ontwerper is zich er bewust van dat hij met zijn ontwerp invloed heeft op de leefwereld van anderen. Ofwel, ieder goed ontwerp heeft impact. Tijdens deze workshop leer je starten vanuit die impact, om vervolgens terug te redeneren waaraan jouw ontwerp dan moet voldoen. Je leert hoe je de door jou gewenste impact wilt meten of in kaart wilt brengen, welke stappen dan gezet moeten worden en bovenal hoe je die impact moet vertalen in design principes zodat de door jou ontworpen campagne, innovatie, beleid, et cetera een doorslaand succes wordt! Aan het einde van de workshop kan je in 1 A3 jouw roadmap naar impact invullen en toepassen.

 

Deze workshop vormt een mooi vervolg op de Basiscursus Design Thinking, maar de kennis uit de basiscursus is niet noodzakelijk voor het volgen van deze workshop.

 

Datum: 11 december 2020

Plaats: Tilburg

Duur: 1 dagdeel (de middag)

 

Kosten: €175, inclusief de Impact-Roadmap en andere trainingsmaterialen, en het boek 'Marketing Design met Customer Journey Mapping', exclusief BTW (21%).

 

Wat deelnemers zeggen over deze workshop: "De Impact-Roadmap is een krachtig instrument, dat ga ik nog vaak gebruiken. Inspirerende workshop!"


masterclass Design thinking in een circulaire economie

Vraagstukken in de circulaire economie zijn veelal 'superwicked problems'. Dat maakt dat deze vraagstukken niet gemakkelijk op te lossen zijn. Juist bij 'superwicked problems' is de Design Thinking methodiek heel geschikt. 

Tijdens deze masterclass maak je je de basis van Design Thinking eigen vanuit de context van circulariteit. Daardoor leer je specifieke eisen te stellen aan het ontwerproces, maar ook vanuit een holistisch perspectief de impact van jouw circulaire voorstellen in kaart te brengen. In deze masterclass komt wetenschap en praktijk samen. Je wordt geïnspireerd met bijzondere cases, maakt kennis met theoretische fundamenten en leert praktische tools toepassen om de Design Thinking methodiek in te zetten op vraagstukken die relateren aan de circulaire economie.

 

 

Datum: 20 november 2020

Plaats: Tilburg

Duur: 1 dag

 

Kosten: €350, inclusief lunch, het boek 'Marketing Design met Customer Journey Mapping, de Impact-Roadmap en andere trainingsmaterialen, exclusief BTW (21%).

 

Wat deelnemers zeggen over deze masterclass: "Leuke interactie met de andere deelnemers, mooie voorbeelden uit de wetenschap en uit de praktijk, bevlogen verhaal".


Andere cursussen door het marketing design lab: