Het Marketing Design Lab werkt volgens de volgende design principes:
1. Kick-ass gaaf
Wanneer je van een design project geen innerlijk 'thrill' krijgt en ook geen mogelijkheden ziet om die 'thrill' aan het project toe te voegen, dan moet je niet aan het design project beginnen. Alleen wanneer je zelf kan uitschreeuwen 'wat is dit kick-ass gaaf!', kan je anderen daar ook in meenemen. Vanuit het Marketing Design Lab werken wij samen aan kick-ass gave projecten.
2. Structurele nieuwsgierigheid
Van ieder design project moet je iets kunnen leren. Om te leren moet je nieuwsgierig zijn en steeds de waarom-vraag kunnen stellen. Enkel door structurele nieuwsgierigheid ontstaat groei.
3. Duurzame oplossingen
De focus van ieder design project ligt altijd op het oplossen van problemen. Van het daadwerkelijk oplossen van problemen gaat immers veel meer energie uit dan van het analyseren van die problemen. Met de oplossingen die we samen met onze klanten ontwerpen trachten we de wereld een klein beetje beter en mooier te maken.
4. Interdisciplinair
Weg met de silo's: innoverende kracht ontstaat vanuit de interdisciplinariteit. Ontwerpen doe je samen en in dat ontwerpproces is ruimte voor iedere discipline. In een goed design project daag je elkaar uit en vul je elkaar aan. Alleen wanneer je verschillende perspectieven integreert, kan je tot echt iets verrassends komen.
5. Het bestaande benutten
Het wiel opnieuw uitvinden heeft geen enkele zin. Bij onze design projecten gaan we daarom altijd actief op zoek naar wetenschappelijke studies en best practices. Een goed design project rust op de schouders van reuzen en voegt daar iets wonderlijks aan toe.